Bil i naturen

“Du kan godt købe en ny bil, hvis den gamle går i stykker, men ikke en ny krop…”

Grace Acosta Andersen arbejder holistisk og med forebyggelse af skader, smerter, ømhed, forstuvelser, betændelse mv. For vi kan godt købe en ny bil, hvis den gamle går i stykker, men ikke en ny krop.

Hvorfor får vi smerter og ondt i kroppen
Hos Zheng Qi klinik arbejder vi på at forbedre din sundhed, energi og balance. Vi hjælper dig med, hvordan du kan styrke din krop og sind. I dette blogindlæg sætter vi fokus på to behandlingsformer, nemlig terapeutiske massage og vores kombinationsbehandlinger. Vi tilbyder også behandlinger med massage, yoga og zoneterapi.

Den terapeutisk massage
Er en særlig massageform, hvor massør Grace Acosta Andersen går ind og arbejder med kroppens energibaner vha. et fast tryk på forskellige energipunkter – også kendt som shiatsumassage og en lignende teknik kaldt Tui Na. Tui Na anvendes inden for traditionel kinetisk medicin til at bringe kroppen i balance. Den få energien til at bevæge sig i meridianerne og musklerne. Ved at benytte denne behandlingsform kan Grace løsne blokeringer for at øge vores QI (= livskraft eller energi) og blodcirkulation XUE i vores krop. Tui Na indgår som en del af læseplanen på nogle akupunkturskoler.

Massagen hjælper, hvis du mærker stivhed i kroppen, længevarende spændinger, kaldet ”kroniske muskelspændinger” eller har haft smerter i mere end 15 dage. Muskelsmerter går fra akutte smerter til kroniske smerter. Behandlingsformen få nervesystemet ned i gear, så kroppen kan komme af med mentale spændinger, kroniske spændinger, angst og stres. Under den terapeutiske massage benytter Grace forskellige greb og teknikker til at komme nærmere ind i årsagen af din krops ubalance. F.eks. kan du godt opleve smerter i højre skulder, mens problemet oprindeligt stammer fra blokeringer ved lænden og højre balle. Dette finder Grace ud af ved først at mærke på kroppen, ved at fokusere intensivt på klientens åndedræt og ved at fornemme de forskellige blokeringer, manglende energi, der kan påvirke kroppens tilstand. Terapeutisk massage er god til muskel-, sene- og ledsmerter, herunder også rygproblemer. Grace kan godt lide at arbejde med led mobilisering, som forbedrer elasticitet og bevægeligheden i kroppen og hjælper vores system til at komme bedre af med affaldsstoffer.

Kombinationsbehandling

Der eksisterer forskellige teknikker til at bearbejde kroppen for at løsne fysiske og mentale smerter, bl.a. massage, zoneterapi, akupunktur og cupping. Disse behandlinger kan med fordel blandes og kombineres, fordi hver behandling kan afhjælpe forskellige steder i kroppen og det energiske system, f.eks. massage arbejder på et fysisk niveau. Dvs. massagen behandler muskler, sener, bindevæv for at sætte blodcirkulationen i gang for at skabet et godt flow, energi, bevægelse samt smidighed.

Grace kan godt lide fordelen ved at kombinere massage, cupping med zoneterapi og akupunktur. Hver af disse behandlinger arbejder på kroppens forskellige niveauer, f.eks. zoneterapi og akupunktur er behandlingsformer, der er knyttet til det energetiske niveau. De hjælper med at skabe en generel energicirkulation i kroppen, som sætter vores symbiose og erostage i gang, samt de forskellige funktioner i vores indre organer og vores nervesystem. Massage og cupping er behandlinger, der primært har effekt på vores bevægeapparat, dvs. muskler, sener med udtagelse af vores knogler. Massage og cupping forbedrer næringen af cellerne ved at forbedre og øge blodcirkulation og ved at øge optagelsen af de forskellige næringsstoffer og neurotransmittere, som kroppen har behov for, for at kunne fungere.

RADIO JUPITER
Hvis du har lyst til at høre mere om Grace, klinikken og de behandlinger, vi tilbyder, så er her en optagelse fra april, hvor Grace blev interviewet af Radio Jupiter.
Du kan bl.a. høre om:

12:00 En god teknik til dig for at styrke dit helbred